Halaman

follower

Monday, December 5, 2011

Nota Cinta Dari Mostar (warkah satu)




                                        "Reafanuddin!,ada surat untuk engkau".
"untuk aku?,siapa yang beri"
"entahlah,peminat rahsia kot"

seperti biasa setiap pagi jumaat aku akan menjaga pintu pagar sekolah bersama seorang pengawas tingkatan 2.Kadang-kadang aku berasa bosan derdiri macam"tiang lampu" di pintu pagar sekolah,tapi apa boleh buat segala tugas yang diamanahkan perlu dilaksanakan.Tapi kadang-kadang aku rasa seronok jaga pintu pagar sekolah,sebab aku boleh selalu melihat Aisya,walaupun dari jauh.

"hi,sayang you dah baca ke,surat yang I bagi kat you tu?"
"eh,Reena.Sejak bila saya jadi sayang awak ni?"
"soalan yang bagus,kejap saja lagi"

kadang-kadang aku rimas dengan peranggai Reena yang mengada-ngada.Dia selalu sahaja menganggap yang dia itu "Gabriella" dalam "High School Musical",kerana wajahnya yang pan-asia.Walaupun ramai pelajar lelaki yang tergila-gila dia,tapi aku langsung tak pernah ambil kisah tentang dia.

Jasadku yang ketika itu geli hati melihat gelagat Reena,tiba-tiba bertukar arah melihat persona Aisya yang baru sampai dengan menaki kereta Mini Copper bewarna putih.Bagi aku Aisya lah satu-satunya pelajar dari sekolah ini yang mampu mencairkan hatiku,walaupun aku tidak pernah melihat wajahnya yang terlindungi disebalik purdah putih.

*******************************************************************

                                                                   *surat dari Reena



"eh,Reena ni siap ada love lagi.Dengan perangai dia yang buruk tu,jangan harap aku nak bercinta dengan dia".Hati kecilku berbicara.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    bersambung.......
coretan:perjalananseorangmurabbi


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.